Network Menu

Årsmöte 2017

Tisdagen den 7 februari höll SWEA Genève sitt Årsmöte med efterföljande middag och föreläsning av optimistkonsulten Ingalill Engbom. Liksom förra året var mötet förlagt till det vackert belägna Hôtel Best Western i Chavannes-de-Bogis strax utanför Genève.

SWEA-Geneve-arsmote-20170207

Inte mindre än 28 medlemmar var närvarande och ytterligare fem medlemmar hade lämnat in fullmakter. Då över 35 procent av medlemmarna var representerade, fick årsmötet därmed beslutanderätt. Förutom omval av Christina Linnér till ordförande, Josefine von Knorring till vice ordförande och kassör, och Cecilia Ford till medlemsansvarig, valdes Lotta Turrettini in i styrelsen som annonsansvarig och Anna C. Larsson som sekreterare. Den avgående sekreteraren Cecilia Gharaibeh avtackades även varmt.

SWEA-Geneve-arsmote-20170207-tack-cilla

Bokslutet för 2016, vilket också redovisades, visade på en betydande minskning av underskottet från föregående år, en trend som styrelsen ville fortsätta att arbeta på under 2017. Medlemsavgiften för 2018 sänktes något för att vara i linje med SWEA Basels och Zürichs avgifter. I övrigt diskuterades förslag på nya SWEA-produkter och aktivitetsprogrammet för våren presenterades. Bland aktiviterna nämndes besöket av Patric Nilsson från UD Stockholm, parlamentsbesöket i Bern och Valborgsfirandet i Collonge-Bellerive. Mötesdeltagarna informerades dessutom om att Christina Linnér i oktober reser till SWEAs världsmöte i Perth, som kommer att ge värdefulla kontakter och inspiration för Genèves verksamhet framöver.

Ladda ner uppdaterad Verksamhetsberättelse 2016 här:  SWEA-Verksamhetsberättelse SWEA Genève 2016 – uppdaterad version

SWEA-Geneve-arsmote-2017-03

Förrätten smakade mums

SWEA-Geneve-arsmote-20170207-middag03

Alla log…

SWEA-Geneve-arsmote-20170207-middag02

..och hade trevligt

SWEA-Geneve-arsmote-20170207-middag

Flera stannde till sent

SWEA-Geneve-arsmote-2017-04

Där pratades och skålades

Efter mötet serverades aperitif och en uppskattad trerättersmiddag. Optimistkonsulten Ingalill Engbom förgyllde sedan kvällen med sin underhållande föreläsning om personlig utveckling, vilket i sin tur inspirerade till många intressanta SWEA-samtal vid borden.

SWEA-Geneve-arsmote-2017-15

En av SWEAs maskotar, Fancy, närvarade även med sin kompis Junior (ej i bild)

SWEA-Geneve-arsmote-2017-Ingalill-Engbom

Ingalill Engbom berättade om sin resa genom livet och delade med sig av sina insikter